Katalog500Fiat

Fiat 500 312 (2007-)

Fiat 500 s interním označením Typ 312 je miniautomobil z dílny největší italské automobilky, který se prodává od roku 2007. V roce 2016 pak proběhla jeho modernizace. Svým jménem i vzhledem odkazuje na stejnojmenný model z roku 1957, který pomohl motorizovat Itálii. Na rozdíl od něj však nejde o cenově dostupné auto pro masy, ale o stylovku, lákající na milý retro vzhled, připomínající právě původní pětistovku.

Design vznikal pod vedením Franka Stephensona, jež později působil u McLarenu, pro něž navrhoval první auta v jeho expanzi na poli supersportů. Přitom vycházel z dřívějších konceptů Roberta Giolita a Danteho Giasocy.

Novodobá pětistovka se prodává ve více než 100 zemích světa, včetně USA, pro něž se vyrábí v Mexiku. To výroba pro Evropu probíhá v polských Tychách. Vedle dvoudveřového miniauta existuje též otevřená varianta (500C). Fiat 500 dal navíc jméno celé řadě modelů, které však s ním sdílejí už jen jméno a retro vzhled.

Auto sdílí platformu s Lancií Ypsilon nebo Fiatem Panda, který je v rámci nabídky značky praktičtějším (a pětidveřovým) modelem. Vůz je dostupný i jako elektromobil (500e), který vznikl původně pro severoamerický trh. Odvozena je od něj i sportovní varianta se znaky Abarth. Za životní cyklus pětistovky pak vzniklo přehršel limitovaných edic, které podtrhovaly jeho charakter stylového auta.

Do prodeje vůz vstoupil se čtyřválci 1.2 8V a 1.4 16V nebo turbodieselem 1.3 MultiJet. Později přibyl i přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir nebo dvanáctistovka na LPG. V roce 2020 pětistovka nabídla mildhybridní pohon v podobě nového tříválce 1.0 FireFly.

Fiat 500: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3546 x 1627 x 1488 x 2300 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 185 litrů
  • Výroba: 2007- (Tychy, Polsko; Toluca, Mexiko)

Ohodnoťte Fiat 500 i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

4 komentáře: „Fiat 500 312 (2007-)

  • Fiat možná ustoupil z mnoha pozic, třídu miniaut ale pořád umí skvěle. Novodobý model 500 se sice prodává už léta a přestože se už hovoří o nástupci chystaném pro rok 2020, pořád je to povedené autíčko, které udělá spoustu radosti. Design je i po letech nekoukaný a svěží, čemuž pomáhá i nabídka různých pestrobarevných laků. Potěší též komfortní podvozek nebo základní motor 1.2 8v, který i v době svázané emisními předpisy poskytuje nečekaný elán. Od tohoto agregátu byste takovou čipernost rozhodně nečekali. Ve městě pak potěší skvělý výhled ven. Snad jen za volantem se mně nesedí příliš pohodlně, což ale v kategorii minivozů není nic neobvyklého. A cenovka je zkrátka vyšší. Za styl se ale zkrátka musí zaplatit…

    Reagovat
  • Oživení legendárního Fiatu 500 bylo pro italského výrobce trefou do černého. Nadále zůstává nejprodávanějším miniautem v Evropě s tím, že jeho evropské prodeje loni dokonce vzrostly, což je při klesajícím zájmu zákazníků o minivozy skvělý výsledek.

    A není divu, pětistovka má i po tolika letech neskutečné kouzlo. Už běžné verze vypadají nadále skvěle, což dále podtrhuje letos uvedená edice Collezione, a tak není divu, že se do fiátka zákazníci tak snadno zamilují a zaplatí za něj na poměry velikostní kategorie vyšší částku.

    Tenhle fiátek ale není jen o stylovém vzhledu, je to také dobré auto. Potěší pohodlný podvozek a vlastně i základní motor, od atmosférické dvanáctistovky s 51 kW byste asi nečekali tolik elánu, jaký poskytuje. Přidejte k tomu skvělý výhled a je rázem jasné, že tohle autíčko je do města jako dělané.

    Více na: https://www.auto.cz/fiat-500-1-2-8v-51-kw-collezione-i-po-tolika-letech-nadchne-126654

    Reagovat
  • Fiat 500 jsem si vyzkoušel během dovolené na Mallorce, kde nám pár dní dělal společníka krásně modrý kousek z půjčovny. I po letech to pětistovce slušelo, a to jak zvenku, tak zevnitř, kde však kus z půjčovny několika šrámy na tvrdých plastech dával najevo, že časté střídání řidičů se na jeho jinak slušně zpracované kabině rychle podepíše. Za volantem (jen výškově nastavitelným) se mně sice nesedělo zvlášť pohodlně, vyšší posaz v kombinaci s tenkými A sloupky ale zajišťovaly skvělý rozhled. Kufr o objemu 185 litrů pak není žádný zázrak, palubní zavazadla se nám sem s přítelkyní ale hravě vešly. A jako nákupní taška to bohatě stačí… I jízdní to byla paráda, zvlášť na klikatých úsecích, kterých je na Mallorce habaděj nejen u Cap de Formentor. Podvozek je komfortní, řízení však trochu lehčí, což se však při pohybu ve městě vyplatí. A stačil i ten atmosférický motor, letitá dvanáctistovka FIRE s 51 kW. Ve městě má bohatý elán (když ho vytočíte), navíc potěší slušným odhlučněním. A průměr 5,5 l/100 km je super. Celkově tak tak musím říct, že mě jízda s Fiatem 500 náramně bavila a chápu každého, kdo si jej i přes jeho vyšší pořizovací cenu pořídí. Hledat auto primárně do města, byla by to pro mě jasná volba.

    Reagovat
  • Auto, které si pravidelně půjčujeme v létě na Menorce, konkrétně verzi 500C, tedy takové polokabrio. Z ekonomického či praktického hlediska nedává moc smysl. Ani z hlediska sportovní jízdy žádná sláva, motor nic moc, i to ovládání je trochu nepřehledné. Ale na dovolené ho musíme mít, jezdit s ním u moře je totální pohoda, klid, relaxace. Takže jenom kvůli té dovolené jsem rád, že ho Fiat vyrobil a vyrábí. A na té Malorce by mi ani nevadilo v elektrice. V Čechách nanejvýš jako třetí auto do rodiny pro dceru. Ale tady není to moře.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *