KatalogScalaŠkoda

Škoda Scala (2019-)

Škoda Scala je kompaktní pětidveřový hatchback, který v roce 2019 nahradil v evropské nabídce značky model Rapid. Na rozdíl od něj se však už nenabízel ve formě liftbacku, ale výhradně v jediné karosářské variantě. Změnilo se toho ale vícero.

Jestliže Rapid byl prezentován hlavně jako dostupný „budgetový“ automobil, Škoda Scala se stala typickým zástupcem segmentu hatchbacků nižší střední třídy, který nabídl tu nejmodernější výbavu. Proto se v nabídce objevily i takové prvky jako digitální přístrojový štít, hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat. Standardem je i zabudovaná eSIM karta, umožňující tísňové volání v případě nouze, případně aktualizovat vzduchem mapy navigace nebo infotainment, bez nutnosti návštěvy servisu.

Scala se změnila i z hlediska techniky, jejím základem se stala moderní platforma MQB ve verzi A0, kterou konkrétně sdílí s městským crossoverem Kamiq. To znamená výhradně pohon předních kol nebo jednoduchou zadní nápravu. Oproti předchůdci navíc došlo k natažení karoserie i rozvoru.

Design pak sice v zásadě navázal na pětidveřový Rapid Spaceback, díky trojúhelníkovým světlometům je ale výraznější než u předchůdce. Tvary přitom již dokončoval tým Olivera Stefaniho, který ve funkci šéfdesignéra automobilky Škoda od září 2017 nahradil Jozefa Kabaně. Poprvé byly prezentovány prostřednictvím studie Škoda Vision RS na pařížském autosalonu 2018, jen pár měsíců před premiérovou sériové verze.

Do prodeje Škoda Scala vstoupila s nabídkou tříválce 1.0 TSI (70 a 85 kW), čtyřválce 1.5 TSI (110 kW) a turbodieselu 1.6 TDI (85 kW). V roce 2020 pak dorazil tříválec 1.0 TGI (66 kW) na stlačený zemní plyn, naopak 1.6 TDI v nabídce skončilo a silnější 1.0 TSI oslabilo na 81 kW.

Jméno Scala pochází z latinského výrazu pro schody nebo žebřík a má odkazovat na to, jaký skok oproti předchůdci auto udělalo.

Škoda Scala: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4362 x 1793 x 1471 x 2636 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 467 litrů
  • Výroba: 2019- (Mladá Boleslav, Česká republika)

Ohodnoťte Škodu Scala i vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

7 komentářů: „Škoda Scala (2019-)

  • Škoda tvrdí, že novou Scalou dělá velký krok ve srovnání s předchozím modelem. Kompakt výhradně nabízený jako pětidveřový hatchback sází na moderní techniku i stylovější tvary a už nechce být takový lowcost jako Rapid, a tak si i kvůli tomu zasloužil jiné jméno než předchůdce.

    Scala opravdu v lecčems předcházející Rapid překonává. Uvnitř je prostornější a modernější, navíc využívá hodnotnější materiály. Chválíme tříválcový motor, který typické klientele bude nadmíru vyhovovat. A oceňujeme i naladění podvozku. Scala je v zatáčkách nejen naprosto jistá (navzdory houpavějšímu charakteru), ale zároveň poskytuje dostatečný komfort. Naladění zadní vlečené nápravy možná není to nejlepší v rámci segmentu (nejvíce se nám líbí u Mazdy 3), nadprůměrné ale je. Jednoduchou nápravu si uvědomíte jen na větších nerovnostech, kde se od ní ozývají tupé rány.

    Bez chyb to ale není. Příliš nadšení nejsme z nového multimediálního systému, respektive z navigace, která se nám nezdá tak přehledná jako dosud. Vadí nám i detail, že pro ovládání vybraných funkcí klimatizace musíte do menu multimediálního systému. Škoda tímto ztrácí tak oceňovanou intuitivnost. Jako celek se ale Scala povedla a my ji s čistým svědomím můžeme doporučit.

    Více na: https://www.auto.cz/skoda-scala-1-0-tsi-85-kw-rapid-to-uz-neni-je-to-ale-golf-128985

    Reagovat
  • + Jisté jízdní vlastnosti, parádní rozlišení displeje infotainmentu, pohodlný podvozek, příjemné řazení u 1.6 TDI, nízká spotřeba 1.6 TDI
    – Lehké rány od podvozku, poněkud hlučnější turbodiesel 1.6 TDI, nepříliš pohodlné sedačky

    Reagovat
  • Zdravím, skvělé auto. Musím říct, že jsem moc spokojený, ale zlobila mě hlučnost motoru, to jediné jsem musel pak vyřešit

    Reagovat
  • Auto užívám jako služební. Uživatelsky nenáročné a intuitivní auto, skvělé jízdní vlastnosti, pohodlná jízda do zatáček, prostorný interiér. Nevýhodou je velmi malý kufr a asistent v jízdních pruzích je třeba před každou jízdou vypnout. Také držáky na nápoje jsou menší.

    Reagovat
  • Tuto Scalu vlastním se základním vybavením, dříve jsem jezdila Fabií, Octavií, takže můžu srovnávat. Jednoznačně se jedná o pohodlnější auto, jízdní vlastnosti jsou dobré, při řízení se cítím jistěji, oproti jiným typům stabilní na dálnici, vzhledem k menšímu kufru je i parkování oproti Octavii jednodušší. Průměrná spotřeba 5l/100 km je parádní! Jediné, s čím zápasím, je blikající kontrolka nízkého tlaku v pneumatikách i přes opakovanou kontrolu kol.

    Reagovat
  • Škoda Scala 1.5 TSI DSG Monte Carlo
    Mnozí si myslí, že Škoda Scala je pouze nafouknutý VW Polo za více peněz, ale nemůžou být více na omylu. Jde o skvěle jezdící hatchback se spoustou prostoru uvnitř, který je příjemným společníkem v každé situaci. A můžu vám říct, že není moc běžných aut, která bych si tak rád půjčoval. Ano, některé materiály v interiéru sice jsou laciné, ale myslím si, že nabízí dostatek věcí, které to dokážou vynahradit.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-skoda-scala-1-5-tsi-dsg-monte-carlo-jak-zvladla-cestu-do-alp/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *