KatalogCeedKia

Kia Xceed (2019-)

Kia Xceed je kompaktní crossover vyráběný od roku 2019, kdy se stal čtvrtým členem rodiny Ceed – po pětidveřovém hatchbacku, kombíku Ceed SW a shooting braku Proceed. S ostatními karosářskými verzemi třetí generace Kie Ceed sdílí svůj technický základ v podobě platformy K2 i místo výroby (ve slovenském závodě Žilina), vzhled je ale zcela odlišný.

Auto bylo v době premiéry prezentováno jako sportovnější alternativa k SUV, což podtrhoval také výrazný design. Novinkou uvnitř se stala možnost digitálního přístrojového štítu (s úhlopříčkou 12,3“), který posléze přejaly i další karosářské varianty.

Rozvor zůstal na hodnotě 2650 milimetrů jako u ostatních variant soudobého Ceedu, zvětšily se však oba převisy, čímž délka narostla na výsledných 4395 mm. Tím se tak Kia Xceed postavila mezi pětidveřový hatchback Ceed a SUV Sportage. Svébytným prvkem je i zvýšený podvozek, světlá výška tak díky vyššímu profilu pneumatik a zvýšení podvozku činí 184 mm.

Pohon všech kol však v nabídce chybí, Xceed je stejně jako ostatní karosářské verze Ceedu výhradně předokolkou. Také nabídka motorů vychází z ostatních variant Ceedu. Do prodeje tento kompaktní crossover vstoupil s tříválcem 1.0 T-GDi (88 kW) a čtyřválci 1.4 T-GDi (103 kW) a 1-6 T-GDi (150 kW). Turbodiesely zastoupil čtyřválec 1.6 CRDi ve variantách s 88 kW a 100 kW, který se později stal mildhybridem.

V roce 2020 dorazil i plug-in hybrid s 1.6 GDi a elektromotorem o celkovém výkonu 104 kW, zatímco pro modelový rok 2021 nahradil přeplňovanou čtrnáctistovku novým motorem 1.5 T-GDi (118 kW).

Přichází facelift

Pro modelový rok 2023 se pak Kia Xceed dočkala modernizace. Design byl upraven po vzoru faceliftované rodiny Ceed, novinkou se pak stala sportovně stylizovaná verze GT-Line. Vylepšily se i bezpečnostní asistenti nebo konektivita.

Kia Xceed: Základní technické údaje

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4395 x 1826 x 1495 x 2650 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 426 litrů
  • Výroba: 2019- (Žilina, Slovensko)

Ohodnoťte Kiu Xceed také vy, v komentářích pod článkem:

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

8 komentářů: „Kia Xceed (2019-)

  • Měním auto již po třetí, a vždy je to KIA. Jen že tento krát jsem měl smůlu s tím, že Xceed je špatně odhlučněn. Dal jsem autu druhou šanci a nechal udělat tlumeni

    Reagovat
  • Emisní normy jsou neúprosné, a tak se v následujících letech dočkáme postupného rozšiřování různých hybridů různé úrovně. Příklad Kie Xceed s mildhybridním turbodieselem 1.6 CRDi MHEV (100 kW) ale dokazuje, že to v některých případech není na škodu. A že si takového ústrojí vlastně ani nemusíte všimnout.

    Mildhybridní ústrojí v kombinaci s manuální převodovkou se Kie zkrátka povedlo. Turbodiesel sice v nízkých otáčkách poněkud duní a jeho dynamika navzdory pomoci elektřiny nijak zvlášť nenadchne, je ale celkově příjemným a hlavně úsporným společníkem. Dobře funguje také převodovka iMT se spojkou bez mechanické vazby. Při změně převodu se sice ozývá mechanické kliknutí a chod spojkového pedálu je poněkud nepřirozený, jako celek ale ústrojí zaslouží pochvalu. Kdybych totiž nevěděl, jaký systém v útrobách Xceedu pracuje, vlastně bych ani přítomnost mildhybridního pohonu nezaznamenal. A tak pokud bude mildhybridní budoucnost aut vypadat právě takhle, není ji za co zatracovat.

    Více na: https://www.auto.cz/kia-xceed-1-6-crdi-mhev-100-kw-vlastne-si-toho-ani-nevsimnete-137405

    Reagovat
    • K tomu duneniu v nízkych otáčkach: Problémom je to hlavne pri autách s automatmi všetkého druhu a pri novších modeloch áut. Prevodovka drží otáčky pomerne nízko a podtáča motor, kedy by vodič aj podľa „sluchu“ radil už nižší stupeň. Všetko je to samozrejme nastavené fabricky kvôli emisiám a úspore paliva, no deje sa to aj pri autách s benzínovým motorom (výšky otáčok na úrovni dízla).
      Dosť ma to prekvapilo, že takéto nízke otáčky drží prevodovka aj napríklad na športovom Megane R.S. a nie v len EKO režime.

      Reagovat
  • KIA XCeed Plug-in Hybrid 2021
    KIA XCeed má dizajnové proporcie, ktoré snáď najlepšie definuje slovíčko „sexi“. Nepochybne patrí medzi najkrajšie plug-in hybridy na trhu. Predné LED svetlomety potešia nielen svojím dizajnom a svetelným podpisom, ale aj samotnou svietivosťou. Tá je skvelá tak v stretávacom, ako aj v diaľkovom režime. Samozrejme, nechýba funkcia automatického prepínania diaľkových svetiel.

    Potešila ma aj diaľničná spotreba pri 130 km/h, ktorá sa držala pod hranicou 6 l/100 km aj pri vybitom akumulátore. Podvozok celkom dobre zvláda naše cesty, no na väčších a ostrejších priečnych nerovnostiach vám dá pocítiť veľkosť kolies. Oceňujem jeho stabilitu pri dynamickom prejazde zákrut.

    KIA XCeed je tak štýlovým riešením, ako mať 2 autá v jednom. Dostávate elektromobil s praktickým dojazdom 50 km po meste, no zároveň aj plnohodnotné auto so spaľovacím motorom, ktoré vás poteší pohodlím na dlhých cestách a dobrými jazdnými vlastnosťami. Ak bývate v dome a máte možnosť nabíjať ju v noci, KIA XCeed plug-in hybrid dáva skutočne veľký zmysel.

    Více info a video na: https://dominiccars.sk/test-kia-xceed-plug-in-hybrid/

    Reagovat
    • Vlastním xceed 1.5 s automatem výbavou TOP . Zatím po 4000 km se stále těším na další jízdu, dá se říct že i při srovnání s mnou používanými různýmy vozy koncernu VW jsem velmi spokojen. Spotřeba se drží i při novém nezajetém
      motoru pod šesti litry. A to
      často i těch160 koní vyzkouším.

      Reagovat
      • Vlastním kia xceed s 1.5 litru motorizací s automatem na 18kách kolech. Při srovnání s mojim bývalým autem Škoda Octavia II jsem s xceed em naprosto spokojen odhlučnění srovnatelné nebo lepší a na nerovnostech určitě
        lepší odhlučnění od kol Spotřeba je srovnatelná mezi 5-6litry podle toho jak se a kde se jede. Podvozek a s tím spojené jízdní vlastnosti jsou určitě lepší a o designu těžko někoho přesvědčovat je to individuální. Za mě nesrovnatelně hezčí a modernější auto s el. výbavou která zatím bez chyb funguje.

        Reagovat
  • xceed 1.5 benzín 116kw. automat ..nové najeto 5000 km a zatím naprostá spokojenost, vzhledem k ceně a při porovnání s jinými podobnými a podobně vybavenými vozidli by opravdu nebylo na místě si na cokoliv stěžovat. Uvidíme po desítkách tisíc kilometrů a několika letech co spolehlivost a třeba jak funguje sedmiletá záruka.

    Reagovat
  • Kia XCeed GT-Line 1.5 T-GDi (2023)
    Plusy
    neprehliadnuteľný štýlový dizajn
    vzhľadom na veľkosť auta dostatok priestoru na zadných sedadlách
    kvalitné spracovanie interiéru
    príjemné predné sedadlá
    skvelý infotainment
    výborný virtuálny prístrojový štít
    pekný prejav motora
    super naladenie podvozka

    Mínusy
    tvrdá hrana stredového tunelu môže tlačiť do nohy

    Více na: https://dominiccars.sk/test-kia-xceed-gt-line-1-5-t-gdi/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *