KatalogCeedKia

Kia Ceed CD (2018-)

Kia Ceed je kompaktní model vyráběný korejskou automobilkou od roku 2006, který je z dlouhodobého hlediska druhým nejprodávanějším modelem této značky v Evropě (po Sportage). V roce 2018 se představila jeho již třetí generace s interním označením CD. Automobil byl opět dostupný jakožto pětidveřový hatchback Ceed a kombi Ceed SW. Navíc od něj byl odvozený model Proceed, který se přeměnil z třídveřového hatche v shooting brake. Nově nabídku doplnil i crossover Xceed. Všechny vozy sdílejí technický základ v podobě platformy K2 sdílené s Hyundaiem i30 třetí generace (PD).

Třetí generace zjednodušila svoje jméno, když se ze cee‘du stal Ceed. Automobilka tím chtěla zjednodušit vyhledávání vozu přes internet, smysl jména ale zůstal zachován. Ceed je totiž zkratka pro Community of Europe, with European design (pro evropské zákazníky, s evropským designem), což zdůrazňuje fakt, že tento model je vyvinut pro evropské trhy a vyrábí se přímo v Evropě, ve slovenské továrně Kie v Žilině.

Tvary třetí generace navrhnul tým Petera Schreyera, který je oproti předchůdci výrazně proměnil, ve stylu modelu Stinger. Kia Ceed však přišla o charakteristicky tlusté C sloupky, byť sportovní vizáž zůstala zachována, stejně jako rozměry. Délka i rozvor pětidveřového hatchbacku byly stejné jako u Cee‘du druhé generace.

Jízdní vlastnosti byly laděny na silničkách v německém pohoří Eifel nebo na Severní smyčce Nürburgringu. Řízení je strmější a preciznější než u předchůdce, měnily se také tlumiče nebo pružiny. Nová platforma je pak díky vyššímu podílu vysokopevnostní oceli tužší o 30 % a zároveň o 23 kilogramů lehčí než u předchozí generace.

Nabízené motory

Do prodeje vstoupil Ceed s širokou paletou motorů. Základem byl atmosférický čtyřválec 1.4 CVVT (73 kW), který doplnily přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDi (88 kW) a vrcholné 1.4 T-GDi (103 kW) jako náhrada za 1.6 GDi z předchůdce. Vrcholný Ceed GT pak použil 1.6 T-GDi (150 kW). Turbodiesely zastoupila nová generace čtyřválce 1.6 CRDi ve variantách s 85 kW a 100 kW.

V roce 2020 dorazil také plug-in hybrid s 1.6 GDi a elektromotorem o kombinovaném výkonu 104 kW. V podobné době také tříválec 1.0 T-GDi ve verzi se 73 kW nahradil dosavadní atmosférickou čtrnáctistovku. Přeplňovanou čtrnáctistovku zase v roce 2021 nahradil nový čtyřválec 1.5 T-GDi (118 kW), zatímco 1.6 CRDi (100 kW) se stal mildhybridem.

Rok 2021 pak znamenal příchod faceliftu. Poznávacím znakem se stalo nové logo Kie, které však doplnila kompletně přepracovaná příd. Světlomety dostaly nový světelný podpis, tzv. tygří maska zase nové lišty a nárazník nové zdobení. Nabídku motorů doplnil mildhybridní tříválec 1.0 T-GDI v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou.

Kia Ceed: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4310 x 1800 x 1447 x 2650 mm (hatchback Ceed), 4600 x 1800 x 1465 x 2650 mm (kombi Ceed SW)
  • Objem zavazadlového prostoru: 395 litrů (Ceed), 625 litrů (Ceed SW)
  • Výroba: 2018- (Žilina, Slovensko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

6 komentářů: „Kia Ceed CD (2018-)

  • Přestože je určený pro pohodlné denní ježdění a umí pohlcovat i větší nerovnosti, nabízí až nečekanou porci jízdní stability v zatáčkách. Oblouky lze projíždět až překvapivě rychle a jistě. V kombinaci s naprosto minimální vůlí ve středové poloze řízení můžu provést změnu směru bez obtíží a skvělému pocitu z ovládání Ceedu napomáhá jen malá nedotáčivost, která však přichází velmi pozdě. V případě nutné korekce směru a utažení jízdní stopy více do zatáčky auto okamžitě poslechne a nechá se bez odmlouvání vést. Zvolené naladění probouzí otázku, zda si Kia nepřipravila pole pro uvedení ostrého hatchbacku po vzoru koncernového Hyundai i30 N.

    Ceed má samozřejmě i své mouchy, k nimž se v mých očích řadí odolné, ale na dotek nepříjemné čalounění interiéru. Použitá kůže má svým povrchem spíše ke gumě a látka je příliš drsná. Když zapomenu na hůře dávkovatelné brzdy, je nová Kia Ceed po stránce jízdních vlastností opravdu dobrá. Má skvělý podvozek, výborný motor a umí bavit svého řidiče. Důležitý úkol konstruktérů byl úspěšně splněn.

    Více na: https://templeofspeed.cz/kia-ceed-1-4-t-gdi-zbourejte-predsudky-tohle-auto-jezdi-dobre/

    Reagovat
  • Auto má dobré jízdní vlastnosti, je pohodlné, komfortní. Spotřeba na dálnici 5 litrů na 100 km je super. Jediné negativum shledávám v hlasitějším přeřazení u automatické převodovky. Kufr je veliký jako u jiných Ceedů, prostory v autě jsou dostačující. Skvělé rodinné auto. Doporučuji.

    Reagovat
  • Výborné auto, nový motor 1.5 T-GDi poskytuje dostatek výkonu, chválím také kombinaci velkého dotykového displeje a zároveň zachování mechanických tlačítek. Rozhodně dobrý poměr cena/výkon.

    Reagovat
  • Minulý víkend jsem měl možnost vyzkoušet Kiu Ceed SW s 1.5 T-GDI poslední generace s manuální převodovkou. V ruce jsem již měl všechny generace Kie Ceed a pořád mě překvapuje, kam se korejci za posledních 15 let dostali. Stačí porovnat současného Ceeda s Kiou Cerato z roku 2006, kterou si asi už nikdo nepamatuje a musí se zeptat strýčka Gůgla, jak to auto vlastně vypadalo. Na druhé straně musím, přiznat, že z vnějšího pohledu mě minulá generace oslovovala více, byla více sportovní, nyní Ceed vypadá poněkud usedle, i když maska a nové logo po faceliftu vzhled mírně oživily. Nevím ale, zda to není záměr designerů, sportovním a zároveň designovým modelem je nyní shooting brake ProCeed. Uvnitř je stále vše na svém místě a vlastně je to v souladu s tím vnějším konzervativnějším vzhledem. Tedy 2 tubusy s klasickými dobře čitelnými a přehlednými přístroji (otáčkoměr a rychloměr), mezi nimi malý barevný displej palubního počítače s informacemi o jízdě a o asistenčních systémech, uprostřed palubovky velká plovoucí obrazovka a pod ní standardní ovládání klimatizace otočnými ovladači a tlačítky. Displej počítače má jednoduchou dobře čitelnou a přehlednou grafiku, ovládání nečiní žádné potíže, je dostatečně intuitivní a s rychlou odezvou. Osobně preferuji jednoduchost a přehlednost před množstvím efektních grafických módů a animací ve kterých se ztrácíte, a které asi jen maskují pomalost nabíhání software. Zde je vše rychlé a přehledné. Ale abych jen nechválil, tak mám mírnou výtku k ovládání asistenčních systémů. Je hezké, že je vše na jedno tlačítko a ne vnořené do menu palubního počítače, ale zde nastartuji, vypnu start-stop systém tlačítkem u řadící páky, potom vypnu hlídání jízdních pruhů tlačítkem vlevo pod volantem a aby se to nepletlo, tak asistent jízdy v pruzích se pro změnu zapíná tlačítkem na volantu. Materiály a kvalita v pořádku, neuráží, příjemný je volant potažený kvalitní jemnou kůží pro mě ideální velikosti a tloušťky. Ještě krátce k prostornosti, vředu i vzadu je dostatek místa pro jízdu ve čtyřech na dlouhou dovolenou a zavazadlový prostor 625l s praktickým organizérem pod podlahou také hovoří jasně.
    A za tím hezkým volantem je také vše tak, jak má být. I když se sedáky na první pohled zdají trochu ploché, sedadla jsou pohodlná a s dobrým vedením zatáčkách. Motor je dostatečně živý a pružný, s rychlou odezvou na plynulý pedál, zvuk malinko syrový, ale ne nepříjemný a dostatečně utlumený. Tu mírnou syrovost ještě ovlivnil fakt, že Ceeda jsem přebíral s najetými 5 km na tachometru, tak předpokládám, že po ujetí pár tisíc kilometrů to bude lepší. Podobně je to s manuální převodovkou, která řadí pěkně, já osobně bych preferoval tužší řazení, ale nejsem většinová klientela. Podvozek pracuje tak, jak bych očekával u dobrého auta, tedy mírně tužší, dobře pohlcuje nerovnosti a v zatáčkách je jistý. A abych zase jen nechválil, tak výhrady mám k přenosu hluku od pneumatik na některých typech povrchu. Již v minulosti jsem si toho všiml u hatchbacku, kde jsem to přičítal zimním pneumatikám, ale zde jsem již jezdil na letních při teplotě kolem 10°C a nebylo to o moc lepší. Také bych ocenil o trochu menší citlivost asistenčních systémů. Konkrétně asistent jízdních pruhů na úzké vlásenkové silnici na mě pořád pískal a při tom pískání ještě ztišoval rádio, tak jsem ho raději ihned po startu rovnou vypínal a byl pokoj.
    Celkově musím říci, že Kia Ceed je dobře a poctivě udělané auto bez vyložených zásadnějších slabin. Navíc, když se podívám na cenu mého modelu s výbavou zahrnující manuální klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a volantu, zadní kameru, tempomat, zmiňované asistenční systémy, bezdrátové zrcadlení telefonu CarPlay a Android auto, tak za tu cenu máte od ostatních odpovídajících značek aut v dané třídě jen holé modely. Poměr cena výkon jasně hovoří ve prospěch Kia Ceed.

    Reagovat
  • Prostě fajn auto. I se základním tříválcem je radost ho řídit. Navíc je za fajn cenu. Koupil jsem verzi Spin a ta má i supr výbavu.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *